052 - 2977167
סוגי אבחונים הנערכים בקליניקה:

אבחון פסיכולוגי
אבחון פסיכולוגי הוא אבחון הכולל בתוכו בדיקת אינטליגנציה יחד עם בדיקה רגשית. אבחון האינטליגנציה נעשה על ידי מבחנים אובייקטיבים רשמיים המותאמים על פי גיל הילד או המבוגר. הבדיקה הרגשית נעשית באמצעות שיחה אישית, וכמו כן בעזרת ניתוח והתרשמות מתוך ציורים, סיפורים ושאלונים של הנבדק.

מתי צריך אבחון פסיכולוגי:
האבחון הפסיכולוגי מאפשר הערכה רגשית ואינטלקטואלית של הילד או המבוגר ובעזרתו ניתן לגלות מקורם של קשיים מהם הוא סובל בתחום הלימודי/ רגשי/ התנהגותי או חברתי. מטרתו לספק המלצות בנוגע לטיפולים מתאימים ובמידת הצורך גם להתאמת מסגרת חינוכית המתאימה יותר לצרכיו של הילד. בחלק מהמקרים, הצורך באבחון פסיכולוגי נובע מבקשה של מסגרת רשמית. למשל: בית הספר ידרוש אבחון פסיכולוגי על מנת להעניק שעות שילוב לילד המתקשה בלימודים או על מנת לקבל התאמות להיבחנות מרמה 3 (עבור תלמידי תיכון שעברו אבחון דידקטי ומעוניינים בהתאמות של מבחן בעל פה או מבחן מותאם). סיבה נוספת לאבחון היא דרישה של ועדת השמה לשם קבלת זכות  לחינוך מיוחד או בקשה של ביטוח לאומי להכרה בילד בעל צרכים מיוחדים. סיבה אפשרית נוספת לאבחון היא איתור ילדים מחוננים והכוונה לגבי מסגרת מתאימה. חשוב לציין כי לא כל בעיה רגשית מצריכה אבחון, לפעמים אפשר להסתפק בהערכה רגשית וטיפול (תלוי במקרה).

אבחון פסיכו-דידקטי
אבחון פסיכו-דידקטי הוא אבחון משולב של אבחון פסיכולוגי עם אבחון דידקטי (אבחון לאיתור לקויות למידה).
מתי צריך אבחון פסיכו-דידקטי:
אבחון פסיכו-דידקטי מיועד לילדים המתקשים בלימודיהם ואשר יש חשד לכך שסובלים מלקויות למידה. לא מקובל לערוך אבחונים כאלו לפני אמצע כיתה ב'. אבחון פסיכו-דידקטי נצרך בשלושה מקרים: המקרה הראשון הוא של ילד בבית ספר יסודי אשר מתקשה בלימודיו ומועמד לקבלת שעות שילוב. המקרה השני הוא של ילד ביסודי, חטיבה או תיכון אשר סובל מבעיות לימודיות וגם מבעיות רגשיות. המקרה השלישי הוא עבור נערים בתיכון, אשר יש לגביהם המלצה של יועצת או מורה, לקבלת התאמות להיבחנות מרמה 3 (היבחנות בעל פה או מבחן מותאם). 


אבחון קשב וריכוז מסוג MOXO
אבחון קשב וריכוז מסוג זה הוא אבחון ממוחשב. הילד או המבוגר יושב מול מסך מחשב, כאשר עליו להגיב לגירוי מטרה ולהתעלם מגירויים אחרים המופיעים על המסך. כל זאת, תחת הסחות דעת קוליות וחזותיות. תוצאות האבחון ניתנות על פי ארבעה מדדים: קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפר-אקטיביות. תוצאות המבחן הממוחשב משולבות עם רקע שנלקח מהנבדק ומהוריו ועם התנהגותו במהלך האבחון. 

אבחון בשלות לכיתה א'
אבחון בשלות הוא למעשה אבחון פסיכולוגי המיועד לילדי הגיל הרך. הוא כולל בתוכו מבחן אינטליגנציה, בדיקה של יכולת גרפו-מוטורית ובדיקה של מוכנות רגשית. מומלץ לילדים שיש לגביהם התלבטות- האם להעלות לכיתה א' או להשאיר שנה נוספת בגן חובה. כמו כן, הוא נדרש למטרה של הדלגה (הקפצה לכיתה א').
אבחונים נוספים בגיל הרך נעשים במקרים של עיכובים התפתחותיים או חשד להפרעת תקשורת.